سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به زشتى یاد کردن مردمان پشت سر آنان ، سلاحى است براى مرد ناتوان . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 99 فروردین 7 , ساعت 12:0 صبح

توانایی روبرو شدن با چالش ها به روش های مختلف، حاصل داشتن هوش خلاق است. زمانیکه کودکان خلاقیت را در خود پرورش میدهند، یاد میگیرند به غرایز و توانایی های منحصر به فرد خود اعتماد کنند. آنها نگرش مثبنی به روند حل مساله پیدا میکنند.  کودکان خلاق در بزرگسالی تبدیل به انسان هایی متکی به نفس و کاردان میشوند. و به همان اندازه از بسیاری از لذات زندگی استفاده میکنند.


در ادامه چندین روش برای افزایش خلاقیت و حس کنجکاوی کودکان بیان خواهد شد:

طنز هوشمندانه ی کودک را تشویق کنید. طنز به کودکان کمک میکند تا از هوش خلاق خود لذت ببرند. سعی کنید خیلی از اوقات باهم بخندید و به کودک بگویید که حرفش شما را از خنده روده بر کرده است.


با گفتن مراحل و چگونگی، بازی را برای کودک آسان کنید اما به ائ دیکته نکنید چگونه بازی کند. کودکان از اینکه پدر و مادرشان واقعا با انها بازی کنند بسیار لذت میبرند و تقویت میشوند. در طول بازی به حرف کودکتان گوش کنید. بازی باید رقصی دونفره بین شما و کودک باشد، نه کنسرتی که شما رهبر آن هستید.


بازی هایی را انجام بدهید که میتوانند جواب های متفاوتی داشته باشند. سوال های " اگر ....چی؟" را در بازی بگنجانید. مثلا: "اگه بخوایم یه قلعه ی شنی بسازیم چی؟ چه کار کنیم تا ماسه ها بهتر به هم بچسبن؟" "اگه بخوایم روی قلعه رو طراحی کنیم چی؟ از چی میتونیم استفاده کنیم؟

 

منبع: رادیو کودک



لیست کل یادداشت های این وبلاگ